Consultanta in managementul proiectelor

Cadrul general al managementului de proiect

Succesul unui proiect este urmarea unui numar foarte vast de factori: un management performant, coordonarea eficienta resurselor dar si echipei de proiect, un sistem complex dar si usor accesibil de prelucrare a informatiilor si desigur foarte multa munca.

Pentru proiectele de mare anvergura, gestionarea lor necesita un management de proiect performant, bazat in principal pe:

  • identificarea proceselor de management de proiect si a responsabilitatilor fiecarui participant in cadrul acestora;
  • managementul riscurilor;
  • managementul documentelor;
  • managementul timpului;
  • managementul costurilor;
  • managementul contractelor.

Teoria arata si practica confirma faptul ca fara management de proiect, la un esantion de 126 proiecte de mare anvergura s-au inregistrat doar 18% sanse de success, respectiv:

  • 42% au inregistrat intarzieri;
  • 33% au depasit bugetul;
  • 13% au consemnat plangeri sau au avut litigii pe parcurs.

Lipsa managementului de proiect conduce la esecul proiectelor din urmatoarele considerente:

  • activitatile sunt haotice;
  • durata activitatilor este mult mai mare decat este necesar;
  • modificarea cerintelor si necesitatilor;
  • realizarea de lucrari inutile, respective, refacerea multor lucrari;
  • lipsa de functiuni, roluri si responsabilitati clare;
  • timp pierdut in gasirea informatiilor, in comunicare, in luarea deciziilor;
  • motivarea membrilor echipei este redusa;
  • existenta unui “proiect fara sfarsit”; nu se cunoaste exact data de finalizare a proiectului;
  • aparitie incidente si probleme ce puteau fi evitate prin managementul riscurilor.

Obiective

Serviciul de consultanta de management de proiect se bazeaza pe experienta echipei SPS de peste 8 ani in gestionarea unor proiecte importante din Romania.

In calitate de consultant de management de proiect, echipa SPS actioneaza ca un mediator intre Beneficiar/Developer si Antreprenorul General, Proiectant, etc. Obiectivul principal SPS este de a asigura indeplinirea tuturor sarcinilor si finalizarea proiectului respectand termenele si bugetele locate. Principiul de baza a SPS este atat viziunea de ansamblu a proiectului, cat si, analiza problemelor in detaliu.

Obiective SPS:

  • gestionarea proiectului plecand de la concept pana la predarea catre utilizatorul final al proiectului realizat;
  • asistarea beneficiarului in procesul de evaluare a ofertelor de executie si in etapa de contractare propriu-zisa;
  • utilizarea know-how-ului echipei in furnizarea de recomandari catre beneficiar;
  • optimizarea costurilor de dezvoltare a unui proiect, garantand simultan implementare a cerintelor Clientului;
  • control riguros al respectarii graficelor de lucrari acceptate si prin controlul costurilor potentiale generate de solicitari suplimentare.

Echipa de Proiect
Responsabilitati

  • Beneficiar

– sa sustina cu autoritatea sa activitatile de management de proiect;

– sa investeasca cu autoritatea necesara PMO;

– sa intervina in procesul decisional, indiferent de tipul problemei, daca situatia cere o decizie rapida;

– sa comunice nemijlocit cu PMO privind solutionarea situatiilor de criza.

  • Project Management Office
  1. PMO Director
  2. Project Manager
  3. Planner Primavera
  4. Dirigintele de santier
  5. Contract Manager
  • coordoneaza echipa PMO;
  • este direct responsabil de obtinerea rapoartelor periodice catre Beneficiar;
  • informeaza Beneficiarul de problemele aparute si propune solutii;
  • intervine in procesul decizional;
  • dezvolta impreuna cu echipa, metodologia de lucru in relatia Beneficiar – Antreprenor/Contractor, Proiectant General.
  • sa transmita catre Beneficiar toate informatiile necesare ptr imaginea de ansamblu a proiectului; acestea vor fi puse la dispozitie de catre Project Manager;
  • sa aprobe planificarea de ansamblu/detaliu a proiectului, respectiv, replanificarile (optimizarile) proiectului;
  • analizeaza situatia financiara a proiectului;
  • este direct responsabil de finalizarea proiectului in termene si bugete prestabilite.
  • Elaboreaza Planul de Management al Proiectului;
  • Elaboreaza Procedura de planificare si raportare a stadiului de realizare a proiectului;
  • Stabileste impreuna cu Antreprenorul/Contractorul si cu Beneficiarul structura WBS (descompunerea proiectului in pachete de lucrari) si activitatile proiectului;
  • Urmareste respectarea Procedurii de planificare si raportare a stadiului de realizare proiectului in relatia cu Antreprenorul General;
  • Solicita Antreprenorului General raportarea periodica a stadiului de realizare proiectlui in conformitate cu procedurile agreate;
  • Atentioneaza PMO si Antreprenorul General in legatura cu eventualele intarzieri fata de target cat si impactul acestora desfasurarii celorlalte lucrari si a termenului de finalizare a proiectului;
  • Funizeaza rapoarte de cost catre PMO;
  • Site-management impreuna cu Dirigintele de santier.
  • Dezvolta si mentine proiectul in Primavera;
  • Urmareste procedurile de planificare pentru realizarea sarcinilor;
  • Foloseste Primavera P6 si myPrimavera;
  • Monitorizeaza progresul lucrarilor impreuna cu persoanele delegate de catre Client si il compara cu progresul raportat de catre Antreprenor/Contractor;
  • Arhiveaza planificarile de referinta ele proiectului in ceea ce priveste scopul si bugetul;
  • Elaboreaza rapoarte de progres;
  • propune solutiile tehnice atat in etapa de planificare de detaliu, cat si in perioada de update (replanificari ptr atingerea obiectivelor);
  • este direct responsabil aprobarea tehnica a update-ului inregistrat de catre Antreprenor/Contractori;
  • elaboreaza impreuna cu Planner-ul Primavera graficele de executie.
  • intretine relatia contractuala a Beneficiarului cu toti cei implicati in proiect, in special, cu Antreprenor/Contractori si Proiectant General;
  • avizeaza din punct de vedere contractual deciziile privind modificarile aparute.

Caracteristici servicii

Indiferent de specificul si complexitatea proiectului, serviciile de consultanta puse la dispozitie de catre echipa SPS contribuie decisiv la succesul acestuia, printr-un management de proiect bazat pe o metodologie specifica proiectelor de constructii, adaptata pietii constructiilor din Romania, metodologie care se bazeaza pe standardul Project Management Institute – PMBoK Guide®, care indica regulile generale de lucru in PM in intreaga lume. Metodologia folosita este o metodologie de planificare, de management al costurilor si de control a proiectelor ce se bazeaza pe un set de indicatori de masurare a performantelor proiectelor si de previzionare a succesului acestora si care integreaza scopul, timpul, costul, resursele si managementul riscului.

Folosirea unei metodologii in cadrul proiectului asigura faptul ca toti cei implicati vor avea aceeasi imagine despre obiectivele proiectului, stadiul si costurile inregistrate, modul de organizare al echipei de proiect, rolurile si responsabilitatile pentru fiecare rol.

Echipa SPS va folosi in cadrul proiectului ca instrument de lucru solutia software Oracle PRIMAVERA.

Cere o prezentare online

Nu ezita să ne contactezi pentru un Demo online a produselor noastre

0 +
Utilizatori activi

Alerte email privind expirarea contractelor, a garantiilor de buna executie, a datelor limita de restituire garantii, a autorizatiilor de constructii etc.

  • Grafice de restituire garantii
  • Definire flux documente functie de tipul contractului
  • Generare automata a documentelor: Procese verbale, Documente constatatoare, etc.
  • Referate de necesitate pe contrate semnate pentru a evita depasirea cantitatilor conform contractului
  • Referate de necesitate pe catalog seap
  • Flux de validare referate: validare economic, generare document, validare achizitii, comanda furnizor
  • Evidenta completa a contractelor de lucrari, servicii si produse; acorduri cadru inclusiv contrate subsecvente
  • Registru de inregistrare unitara a contractelor, respectiv, integrare cu planul de achizitii
  • Permite controlul tuturor etapelor importante dintr-un contract
  • Introducerea facturilor pe fiecare contract cu toate detaliile, inclusiv, importul anexei in vederea editarii cantitatilor livrate
  • Generare Raport Situatie Contract
  • Administrare acte aditionale de suplimentare de perioada, cost etc.
  • Notificari responsabil task-uri/interventii;
  • Expirare contract de tip fara prelungire automata;
  • Notificare supevisor la adaugarea unei comenzi de catre dispecer;
  • Notificare Beneficiar la anularea unei comenzi;
  • Data expirare Buletin metrologic la nivel de echipament etc.
  • Poate fi accesat oricand, de oriunde, de mai multi utilizatori simultan;
  • Interfata prietenoasa si facila, disponibila integral pe telefonul mobil;
  • Licenta program pe viata

  • Facilitati de tip CRM privind istoricul discutiilor cu fiecare potential client;
  • Raport de activitate Departament/Personal Vanzari;
  • Atasarea ofertelor pentru istoric
  • Introducerea tuturor documentelor/pozelor aferente contractelor, interventiilor/task-urilor;
  • Asociere documentelor/pozelor sub forma de link catre serverul de fisiere
  • Introducerea si aprobarea comenzilor lansate de Beneficiar cu detalierea reclamatiilor;
  • Flux de aprobare a unei interventii/task ca urmare a unei comenzi de la Beneficiar
  • Analiza si alocare personal companie pe contracte/interventii;
  • Rapoarte privind activitatea zilnica angajat;
  • Raport privind stadiu fiecarui contract
  • Vizualizarea agendei interne a firmei intr-un format extrem de prietenos;
  • Acces rapid la toate activitatile/interventiile companiei prin reprezentari grafice;
  • Detalii privind bugetul (personal, material, echipamente, transport) interventiilor/task-urilor
  • Raport de executie interventie/task 
  • Integrare cu agenda interna prin task-uri asociate contractelor si interventiilor din cadrul acestora

  • Lista contracte cu detalii referitoare la Beneficiar, Date de incepere, finalizare, Acces utilizatori, Valoare, Acte aditionale, Categorii de activitati etc.
  • Generare NIR-uri si Bonuri de consum
  • Vizualizare stoc gestiune
  • Generarea automata a comenzilor de materiale pe baza necesarelor de aprovizionare periodice
  • Introducerea facturilor si a preturilor de achizitie
  • Analiza pret material functie de producator, furnizor si perioada timp
  • Rapoarte privind serviciile incasate, previzionare incasari, plata angajatilor fct de procetul negociat etc
  • Statistici privind vanzarile clinicii, clienti noi inregistrati, vanzarile pe medici, top 10 tratamente, etc.
  • Notificari automate sms (chiar de pe telefonul salonului, fara costuri suplimentare) si email privind programarile etc;
  • Comunicare personalizata pentru fiecare client functie de necesitati;
  • Notificari aniversare pentru programul de fidelizare clienti.
  • Acces rapid la toate informatiile aferente unei cliente
  • Alerta preferinte: bautura, muzica, mod de plata etc.
  • Incarcare poze privind evolutia imaginii clientei
  • Generarea automata a formularului de prelucrare a datelor personale
  • Gestionare abonamente client – status&alerta expirare perioada abonament etc.
  • Integrare cu casa de marcat in vederea incasarii serviciilor
  • Vizualizarea agendei de lucru intr-un format extrem de prietenos;
  • Organizarea eficienta a programarilor functie de salon, angajat;
  • Operare rapida si eficienta direct de pe telefon.
  • Configurare alerte pe faze importante din lucrare
  • Calcul comisioane Tehnician
  • Raport indici Tehnician functie de performanta
  • Raport plata tehnicieni
  • Atasare poze, link la nivelul pacientilor
  • Generare Deviz pe fiecare lucrare
  • Generare facturi pe lucrari
  • Raport privind incasari/incasari partiale/neincasate pe clinica, medic, perioada, pacient etc.
  • Evidenta clara si reala a lucrarilor protetice
  • Urmarirea productiei fiecarui technician
  • Urmarirea modulului de realizare a lucrarilor protetice  prin termene si responsabili faze lucrari
  • Generare etichete cu coduri de bare pentru identificare rapida lucrare
  • Oferte furnizori
  • Comenzi furnizori
  • Facturi - cantitati livrate si preturi de achizitie
  • Rapoarte achizitii
  • Oferte furnizori
  • Comenzi furnizori
  • Facturi - cantitati livrate si preturi de achizitie
  • Rapoarte achizitii
  • Generare situatii de lucrari pe baza raportarilor zilnice din santiere
  • Corectare liste de cantitati lucrari in vederea decontarii conform cerintelor Beneficiarului
  • Import liste cantitati lucrari din oferta finala(contract)
  • Export Excel Situatie de lucrari
  • Creare oferte folosind propriile norme
  • Optimizare oferta prin modificarea normelor din pct de vedere consum, preturi unitare, tarife orare etc. pe toate tipurile de resurse
  • Generare automata a bugetului per proiect pe baza ofertei in varianta finala
  • Bugetare- import din programele de devize; lista lucrari, materiale, utilaje, manopera, transport
  • Modificare bugetare in vederea pastrarii bugetului initial si a tuturor modificarilor de buget
  • Poate fi accesat oricand, de oriunde, de mai multi utilizatori simultan;
  • Interfata prietenoasa si facila, disponibila integral pe telefonul mobil;
  • Licenta program pe viata
  • Gestionare contracte companii partenere
  • Generare fise aptitudini pe angajati
  • Notificari automate la expirare fisa aptitudini
  • Rapoarte specifice – Raport situatie fise grupat pe companii,angajati etc.
  • Sincronizarea rapida a programarilor cu datele de livrare primite de la laboratoare.
  • Planuri de tratament cu reprezentarea grafica pe intelesul pacientilor;
  • Status dentar initial cu reprezentare grafica sugestiva;
  • Generare NIR-uri si Bonuri de consum
  • Vizualizare stoc gestiune
  • Generarea automata a comenzilor de materiale pe baza necesarelor de aprovizionare periodice
  • Introducerea facturilor si a preturilor de achizitie
  • Analiza pret material functie de producator, furnizor si perioada timp
  • Rapoarte privind servicii neincasate, incasate, previzionare incasari, plata medicilor functie de procentul negociat etc.
  • Statistici privind vanzarile clinicii, pacientii noi inregistrati, vanzarile pe medici, top 10 tratamente, etc.
  • Notificari automate sms si email privind programarile etc;
  • Comunicare personalizata pentru fiecare pacient functie de necesitati;
  • Notificari aniversare pentru programul de fidelizare pacienti.
  • Laboratoare partenere si liste de preturi pe tipuri de analize
  • Introducere analize medicale, incasari si facturi
  • Raport zilnic analize medicale
  • Acces rapid la toate informatiile aferente unui pacient: fisa pacientului, istoric pacient, consultantii, tratamente, radiografii, plati, avansuri etc.
  • Alerta medicala cu problemele principale ale pacientului: alergii, hepatita, diabet etc.
  • Generarea automata a chestionarelor si formularelor;
  • Generare facturi pacienti;
  • Investigatii medicale cu generare document Fisa de consultative, Scrisoare medicala etc
  • Generare document de tip Fisa medicala generala care contin tot istoricul pacientului
  • Integrare cu casa de marcat pentru generarea automata a bonului fiscal.
  • Vizualizarea agendei de lucru intr-un format extrem de prietenos;
  • Organizarea eficienta a programarilor functie de cabinet, medic, pacient;
  • Operare rapida si eficienta ce tine cont de activitatea intensa dintr-un cabinet medical;
  • Sincronizarea programarilor cu Google Calendar.