Curs “Managementul comunicarii in proiectele de constructii”




Studiul realizat de Institutul de Management de Proiect in 2001 prezinta 4 aspecte care pot previziona rapid esecul unui proiect: lipsa legaturilor de comunicare interna eficienta, lipsa legaturilor de comunicare externa eficienta, lipsa unei decizii responsabile, lipsa unei echipe de proiect eficiente. Lipsa comunicarii este foarte costisitoare pentru o companie. Succesul poate exista, dar fara o buna comunicare interna si externa, costul succesului va fi mai mare decât de obicei. O alta consecinta ar fi ca în lipsa comunicarii, împlinirea succesului poate necesita un timp mult mai lung decât cel necesar, iar câteodata succesul poate sa nici nu apara.

Cursul isi propune dezvoltarea si intarirea abilitatilor de comunicare in cadrul proiectelor de constructii, punand accentul atat pe comunicarea interna (in cadrul echipei de proiect), cat si, pe comunicarea externa, respectiv, proiectant, constructor, furnizor de materiale, etc.

In cadrul cursului se pune accentul pe tipurile de comunicare necesare in coordonarea fiecarei faze din ciclul de viata a unui proiect de constructii.

1.Procesul de comunicare

  • elementele procesului de comunicare
  • canalele de comunicare
  • tipuri de comunicari: verbale, nonverbale, etc.

2.Managementul comunicarii in proiectele de constructii

  • Identificarea necesitatii de comunicare in etape specifice ale unui proiect de constructii
  • Elaborarea planului de comunicare
  • Elaborarea matricii de comunicare
  • Elaborarea matricii de documente
  • Identificare/Analiza  factorilor interesati de succesul proiectului
  • Organizarea planului de lucru
  • Comunicarea starii curente a proiectului
  • Distribuirea informatiilor
  • Sedinta de analiza a starii curente a proiectului
  1. Managementul conflictelor si barierele de comunicare
  2. Managementul negocierii